Niimpä tietenkin. Uimahalli on kiinni tämän viikon maanantaista alkaen kuukauden. Tänään olin menossa mutta empä sitten päässyt altaaseen. Järveäkään ei ihan lähellä ole. No pitää koittaa iltaisella kun on muut puuhat tehty lähteä kävelylle ja koittaa tuota kotijumppa ohjetta jonka eräästä lehdestä löysin.

Etenkin lihakset käsissäni ovat olemattomat. Pitäisi siis tässä samalla koittaa kehittää lihaskuntoa ettei läskin lähtiessä kropasta jää löllöä tilalle. Mutta kun en koskaan ole ollut kuntosali-ihmisiä. Olen koittanut monasti aloittaa sen harjoittelun, mutten vaan yhtään viihdy siellä. Ja kyllä minun mielestäni liikunnasta pitää ja tulee nauttia jotta sitä jaksaa jatkaa. Motivaatio lakkaa helposti jos ei valittu liikuntamuoto miellytä. Jos jollain on tiedossa hyvä käsiohjelma millä saa treenattua niin olisin kiitollinen !! Miksei muitakin kotijumppajuttuja vatsalle ja reisillekin. Reidet ovatkin se minun kompastuskiveni monasti vaatteiden kanssa. Vaikka muualta menisi hyvin päälle kinnaa kivat housut reisien kohdalta niin että niissä on epämukava olla...

Minulle laihdutus tuottaa joskus päänvaivaa sillä olen jo kymmenisen vuotta ollut kasvissyöjä. Niimpä proteiinien saanti on joskus ongelmallista. Olen toki jo oppinut käyttämään papuja ja linssejä, mutta etenkin pavut ovat huonosti sulavaa ravintoa. Tänään kokeilinkin aamupalaksi tattaria ja spelttiä puurona. Molemmat maukkaita ja proteiinipitoisia. Laitan vielä sekaan soijamaitoa (jossa tosin on sokeria...aijai) niin maistuihan se. En vielä ehtinyt syöttää noihin kalorilaskureihin joten en tiedä paljonko niitä kummituksia tuli.

Ja sitten vielä siihen yhteen ongelmaan. Olen lähdössä lauantaina vetämään erästä työleiriä lähes kolmeksi viikoksi ja siellä ei kyllä tule olemaan aikaa laskea kaloreita. Ihan jo siksi, että nettiä ei ole juuri käytössä. Muutaman kerran ehkä ehtii käydä jossain koneella. Varmaankaan ei ole edes juuri aikaa liikkua enkä pysty vastaamaan itse ruokavaliosta kun ruoka tulee valmiina nenun eteen. Koitan kuitenikin löytää jonkun välin käydä edes kävelyllä (no majapaikalta työskentelypaikalle on onneksi pari kilsaa matkaa...). Tulen kylläkin onneksi tekemään melkolailla rakennus, siivous ja maalaushommaa joten hyötyliikkumista ainakin tulee.

Ja ehkä ainakin pystyn kontrolloimaan ahmimista ja herkkuja. Alkoholista en ole varma mutta koitan senkin suhteen pysyä kohtuudessa.

Kiva kun on tullut ihmisiä seuraamaan tätä kovaa taivalta. Kyllä me kaikki onnistutaan !